امامزادگان عشق

امام خمینی(ره): شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.

امامزادگان عشق

امام خمینی(ره): شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

شهید عبدالحسین برونسی

یک جوان به نام دادیرقال راازگردان اخراج کرده بودند و داشت می رفت دفتر قضائی؛شهید برونسی همراه او رفت دفتر قضایی و گفت:آقا من این رو می خوام ببرم.

گفتند:این به درد شما نمیخوره آقای برونسی.

گفت:شما چه کار دارید؟من میخوام ببرمش....

همان دادیرقال شد فرمانده گروهان ویژه ومدتی بعد هم شهید شد.

بعد ازشهادت دادیرقال،یکروز حاجی به فرمانده قبلی او گفت:شمااین جوونها رانمیشناسین ،یکبارنمازش رونمیخونه،کم محلی میکنه،یا یه شوخی میکنه،سریع اخراجش میکنین؛ اینها رو باید با زبون بیارین تو راه،اگه قرار باشه کسی برای ما کار کنه،همین جوونها هستن.

نمازخانه دانشکده

مصطفی گفت یکی از اتاقهای دانشکده را موکت کنند برای نمازخانه.اما تا یکماه فقط خودش جرأت داشت آنجا نمازبخواند؛دوره دوره ی کمونیستها بود وبچه مذهبیها را مسخره میکردند.

امام خمینی(ره):

تکلیف ما را سیدالشهداء(علیه السلام) معلوم کرده است که از شهادت نترسید.

                                                                                                                                                        

فرزندشهید دراین باره می گوید:من غالباً درد دلها وسئوالاتم را باایشان مطرح می‌کردم و ازایشان راهنمایی می‌خواستم عمده همه پاسخهایی ایشان هم این بود که باید مواظب باشیم خط ولایت را گم نکنیم.می‌گفت معیار ما درتمامی گزینشها و انتخابها اشاره و اراده ولایت است و تبعیت از ولایت فقیه باید درهمه جا و درهمه حال در وجود ما جاری و ساری باشد.محور دیگر ازتأکیدات ایشان ایستادگی بر سر هدف و دفاع از کلمه حق در هر شرایطی بود و می‌گفت این دو هدف در سایه قرار گرفتن در خط اصیل ولایت حاصل می‌شود. می‌گفت:حرف رهبر را باید گوش کرد و به آن عمل نمود حالا دیگران و دشمنان هرچه می‌خواهند بگویند و هر دشمنی که دارند بروز دهند،برای دستوراتی غیر از امر رهبر جایگاهی قایل نبود.

شهید درهمه اوقات بخصوص نماز ارادت عمیق خود را به ولایت بروز می‌دادند که: «اللهم اید‌ آیه الله العظمی خامنه‌ای اللهم واحفظه و ثبته» این دعا را همیشه زیرلب زمزمه می‌کرد و جزو ذکرهای دائمی وی بود؛و این بوسه‌ای که رهبر عزیزمان برپیکر شهید زدند نیز تجلی همین عشق متقابل بود وبه عقیده خودم این بوسه ایشان تجلیل از دو دهه تلاش و جهاد شهیدان و ایثارگران بود.   

 

شهید هادی علی دوست

ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حضرت علی علیه السلام در محراب عبادت شهید شد. ای جوانان مبادا که در غفلت بمیرید که امام حسین علیه السلام در میدان نبرد شهید شد. ای جوانان ، مبادا که در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر در راه حسین علیه السلام و با هدف شهید شد........

سردار شهید حاج حسن دشتی:

نه زندگی آنقدر شیرین است و نه مرگ آنقدر ترسناک،که آدمی شرافت و انسانیت خویش را زیر پا نهد و از ترس مرگ در بستر بمیرد.

شهید سید مرتضی آوینی:

شیطان حکومت خویش را بر ضعف ها،ترس ها وعادات زشت ما بَنا نهاده است و اگر تو نترسی و ازعادات زشت خویش دست برداری و ضعف خویش را با کمال خلیفه اللهی جبران نمایی دیگر شیاطین را بر تو تسلطی نیست.

شهید همت:

خدایا مرا ببخش به خاطردرهایی که کوبیدم وخانه تو نبود!

خدایا مرا ببخش که در کار خیر یا جار زدم یا جا زدم!

شهید سید مرتضی آوینی:

نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست؛و انتظار می کشد تا تو زنجیرخاک از پای بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و در رکاب امام عشق به شهادت برسی.